המנהל כמעצב עולם פנימי

ד"ר סמדר פורת, פסיכולוגית ארגונית מומחית לפיתוח מנהיגות בארגונים.

עולם העבודה משתנה. זה ברור לכל. אולם כיצד יראה עולם העבודה פוסט covid-19 זה עוד נותר לגלות. בתקופה הזו, שבה עדיין לא ברור כיצד יראה העתיד, כבר ניתן לראות מגמות שעימם מנהלים צריכים להתמודד על מנת לשמר פרודוקטיביות, קוליגאליות, יצירתיות, מוטיבציה לאורך זמן ואמון. כיום מחקרים וסקרים מצביעים על שחיקה אנרגטית של האנשים, שינוי של ערך הארגון בעיני העובדים, חוויות של ניכור וירידה במחוברות ועוד. האתגרים של ניהול צוותים מרחוק, שמירה על פרודוקטיביות ושימור יחסי אמון וקרבה בין מנהלים ועובדים מרחוק אינם עוד נחלת ארגונים גלובליים בלבד.

אתגרים אלו ועוד מגבירים את הצורך במנהיגים קשובים ומוכוונים לאנשים. מוכוונות זו שמה את "עולם העבודה הפנימי" של עובדים על מפת הניהול. עולם העבודה הפנימי של עובד הינו הזרם המתמיד של רגשות, תפיסות ומוטיבציות שיש לאנשים כתגובה לאירועי היומיום בעבודה.  אירועים אלו מזמנים תהליכי פרשנות שונים ומייצרים חוויה פנימית אצל האנשים. למנהלים יש אחריות ויכולת לייצר אימפקט על החוויה הפנימית שכן לה השלכות משמעותיות על תפקוד ו – well being.

על מה לשים דגש? כיצד להשפיע על עולם העבודה הפנימי? על שאלות אלו ועוד נמצא התייחסות בקורס "המנהל כמעצב עולם (פנימי)".

רעלנים וקטליסטים

מנהלים יכולים להשפיע על עולם העבודה הפנימי על ידי צמצום רעלנים והגברת קטליסטים.

רעלנים הינם גורמים המשפיעים לרעה על עולם העבודה הפנימי ביניהם היעדר נראות, היעדר הערכה, היעדר תמיכה והיעדר תחושת שייכות. קטליסטים הינם גורמים התורמים לעולם עבודה פנימי ביניהם תחושת משמעות וכיוון, יכולת השפעה, מרחב פעולה, נגישות.

איך עושים זאת?

ישנן מגוון פרקטיקות לצמצום רעלנים ולקידום הקטליסטים. החל משיחות משמעותיות, שיקוף אותנטי ומתן מילה טובה, הגדלת מרחב ההשפעה של העובד והמשך בשימוש בכלי ויזואלי ממוקד לבחינת התקדמות העובד וזיהוי נקודות בהן נדרשת תמיכה ניהולית.

כל כך פשוט?

כן ולא. כן פשוט- כאשר מבינים את הפרקטיקות הן "עושות שכל". לא פשוט – כי חשוב להשתמש בכל אחד מהפרקטיקות בצורה מדויקת, תוך היכרות והבנה של הצרכים הבסיסיים של העובד בתוך הקונטקסט הארגוני.

אם גם אתם מעוניינים ללמוד כיצד ניתן לעצב את עולמם הפנימי של העובדים כדי לייצר עבורם תחושה חיובית בעבודה ופרודוקטיביות ארגונית, הנכם מוזמנים לקורס שלנו: "המנהל כמעצב עולם פנימי".

הקורס, שפותח על ידי ד"ר סמדר פורת, פסיכולוגית ארגונית ומומחית לפיתוח מנהיגות, ועינת גור – מומחית לתהליכי צמיחה של אנשים בארגונים, מלמד עקרונות ופרקטיקות יומיומיות הניתנות ליישום באופן מיידי, כולל שאלות ספציפיות לשיחות משמעותיות עם עובדים ופורמטים שימושיים במיוחד.

באקדמיה ההיברידית אג'ילית שלנו תוכלו למצוא תכנים מעמיקים ויעילים לשיפור מיומנויות הניהול, בהתאמה לאתגרי התקופה.

לפרטים נוספים והרשמה 04-6475444 (שלוחה 1) school@leanisrael.co.il

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם