הכנס השלישי למנהיגות ומצוינות ארגונית

Lean, Agile and Beyond

בחודש ינואר 2018 התקיים הכנס השנתי השלישי למנהיגות ומצוינות ארגונית של Lean Israel אשר הרחיב את יריעת ה Lean גם לעולם ה- Agile , עולם אשר במהותו מחדד ומרחיב את היכולות של הארגון הן בתחום העסקי, בתחומי הפיתוח, ניהול פרויקטים ובכלל, ובכך מאפשר להשיג Lasting Flexibility. בכנס השתתפו כ 250 מנהלים ועובדים ממעל 150 ארגונים מובילים במשק אשר למדו , שיתפו, דנו והרחיבו את מעגל הקשרים שלהם בקהילת המצוינות ההולכת ומתרחבת.

ביום המקדים, התקיימו סדנאות למנהלים בארגונים המיישמים מצוינות, מובילי Lean ומצוינות בארגון, ראשי צוותים שהחליפו תפקיד ולמעשה כל מי שמתמודד עם השאלות העולות מיישום מוצלח של טרנספורמציה ארגונית. ביום זה, נכחו כ- 130 משתתפים ממגוון ארגונים, חברות פרטיות ומשרדים ממשלתיים. 

יום הכנס התמקד השנה במצוינות הוליסטית אשר מתאימה עצמה להתפתחויות בעולם הגלובלי. ההרצאה אשר פתחה את הכנס הועברה ע'י ידי זוהר בנור, מנכ'ל Lean Israel בנושא 'Innovate like Lean Start-up'. בהרצאה הוצגה התפישה החדשנית הגורסת כי באמצעות אימוץ העקרונות של מהירות ואג'יליות של חברות הזנק (Start-up), יכול ארגון ותיק, בשל ובעל משאבים ליצור יתרון משמעותי על מתחריו.

לאחר מכן זכינו בהרצאה מרתקת של Cathie Furman, Executive Sensei מבית החולים Virginia Mason בסיאטל, ארה'ב, החונכת מנהלים בארגוני בריאות המיישמים את תפיסת ה-Lean Healthcare. קאתי סיפרה על המסע שבית החולים החל ב-2003 לעבר המצוינות, האתגרים וההצלחות שבדרך.

יום הכנס אפשר למשתתפים לקחת חלק בשלושה מושבים מקבילים אשר סוכמו בדיונים סביב שולחנות עגולים בנושאים רלוונטיים. שמענו את אבנר אשל, סמנכ'ל תפעול באלביט מערכות, חטיבת כלי טיס, מספר על הדרך שלהם בהטמעת המצוינות בארגון, את Cathie Furman אשר לימדה אותנו כיצד מטמיעים מערכת התרעה לבטיחות המטופל ומשה פלד, מנהל E.H.S ושיפור מתמיד בחברת קימבלי קלארק ישראל, שסיפר על מסע המצוינות שלהם.

את שלושת המושבים סיכמנו בדיונים סביב שולחנות עגולים, ממש כמו בימי המלך ארתור, של משתתפים ממגוון החברות   והסקטורים בישראל בנושאים מגוונים – מנהיגות תומכת ומערבת, כיצד המצוינות יכולה להשפיע על איכות הטיפול ורמת השירות במערכת הבריאות בישראל ומהם אבני היסוד, הקשים והתרומה להצלחה ביישום עבודה סטנדרטית למנהלים

המשכנו בפורמט מושבים מקבילים עם שלל מרצים במגוון תחומים – דני (דנקו) קובץ' מחברת Ajimeh סיפר לנו על עקרונות ה- Agile ,מיכל ארנון מחברת התרופות פריגו סיפרה לנו על פעילות לקיצור זמן Set-up (SMED), רונית פטר בן דוד, סמנכ'לית מערכות מידע ופיתוח עסקי מחברת מימון ישיר, סיפרה לנו על שיפור תהליכים בעולם הפיננסי, שגית עוז, מ- Intel סיפרה לנו מה בין Agile ועקרונות ה- Lean, בתיה מג'ר, אחות המפקחת המחוזית של מחוז חיפה במשרד הבריאות סיפרה לנו על ניהול ויזואלי במרפאות טיפת חלב ורן לוי, מנכ'ל MKS, דיבר על ניהול ומנהיגות בעידן של שינוי.

את הכנס קינחנו חזרה במליאה בהרצאתו המרתקת ומצחיקה של אלוף ישראל בדיבייט, יוני כהן אידוב אשר לימד אותנו את אומנות הטיעון והשכנוע.

אנו מודים לכם – למשתתפים הקבועים בכנס והחדשים שהצטרפו השנה על השתתפותכם ומצפים לראותכם גם בשנה הבאה!

לקליפ הכנס לחצו פה
לתמונות מיום הסדנאות ויום הכנס לחצו פה
לתמונות מיום הכנס לחצו פה

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם