אירוע ה Kaizen הגדול של בית החולים שיבא תל השומר 10.4.24

אירוע ה Kaizen הגדול של בית החולים שיבא תל השומר
 
ב10.4.24 התקיים אירוע Kaizen של בית החולים שיבא.

זה לא היה עוד אירוע Kaizen שגרתי, זה היה אירוע רב משתתפים שלקחו בו חלק משתתפים מגוונים: חלקם משיבא: רופאים, אחיות, צוות או"ש, צוות תומך ועוד, חלקם מעולמות הבריאות שמחוץ לשיבא, חלקם אנשי אקדמיה וחלקם – מגיעים מהתעשייה!

מה הניע את כל 120 המשתתפים לקחת הפוגה מהשגרה שלהם ולהגיע לאירוע?

התשובות מגוונות:

* רצון אמיתי לשפר את תהליכי העבודה במיון של שיבא – לייעל את התהליך, לקצר את זמני ההמתנה, לסייע בהתמצאות במיון ועוד. בסופו של דבר, התייעלות בחדרי מיון – תשרת את כולנו!
* הזדמנות לפגוש אנשי מצוינות, ולא רק! מתעשיות וארגונים שונים. בסוף – תהליך הוא תהליך הוא תהליך. מרתק לשמוע וללמוד מה קורה בארגונים אחרים, במיוחד מבית חולים כמו שיבא, שהוא בהחלט מקום מרתק ללמוד ממנו, בעת הזו במיוחד.
* התנסות בכלי המדהים הזה – אירוע Kaizen. חידוד החושים והיכולות, חיזוק מתודולוגיות של פתרון בעיות ושאילת שאלות ועוד.

איך נראה יום כזה?
אחרי התכנסות ופתיחה של צוות בית החולים, קיבלו המשתתפים סקירה מפי מנהל המיון על המצב הקיים והאתגרים. לפני היציאה לדרך, הובילה כלנית רוזנבלום, מנכ"לית שותפה בLean-Agile Israel, סשן מתודולוגי המחבר את המשתתפים למתודולוגיית ה Kaizen, לעולם פתרון הבעיות ובעיקר – לשבירת פרדיגמות חשיבה. לאירוע כזה חשוב להגיע פתוחים מחשבתית על מנת שיהיה ניתן להגיע לפתרונות חדשניים ופורצי דרך.

עם ארגז הכלים המתודולוגי הזה, יצאו המשתתפים לדרך, לשעתיים וחצי של חשיבה קבוצתית סביב 3 סוגיות בוערות במלר"ד של שיבא.

בסיום המפגש, הוצגו הרעיונות של 12 הקבוצות. היה מרתק ומרגש לראות איך אנשים שעד לפני מספר שעות היו זרים – הפכו להיות קבוצת משימה ששואפת למצוינות ואיך כל משתתף בכל קבוצה תורם את הערך הייחודי לו לחשיבה המשותפת ולהצלחת המשימה.

אין ספק שיצאנו כולנו נשכרים מהאירוע. המלר"ד של שיבא קיבל רעיונות אפקטיביים ופרקטיים, חלקם ממש ליישום מיידי (אנחנו מחכים לראות את התוצאות בשטח!), המשתתפים זכו להחשף לארגון מיוחד ולעשייה שונה ומגוונת וגם להכיר עשרות אנשי מצוינות חדשים, ולא רק מצוינות.

תחושת היחד חשובה לכולנו, ובימים אלה – במיוחד.
תודה רבה לאביגיל זכות ולצוות האו"ש של שיבא על ההזדמנות ועל שיתוף הפעולה הפורה ולכל מי שבחר לקחת חלק ביום המיוחד הזה.
כן ירבו! 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם