מצוינות על המגרש – עקרונות הלין ממבט חדש

באדיבות ההומור העדין והסכמתו של אורן וולוסקי – מנהל יצור חוליות

בבואי למלא את מטלת הכתיבה שהטיל עלי המנכל (באמת תודה רבה) נזכרתי משום מה בכדורגל העבר אלון מזרחי שמעבר היותו חלוץ לא רע זכה במוניטין רב בשל פיו מפיק הפנינים.
לאחר חקירה ועיון בפועלו ובמשנתו מצאתי כי אין מתאים מאוסף הציטטות שלו להסביר משניה או שתיים בתורת הלין:
תחגרו חגורות בטיחות – ממריאים…

עיקרון הלין הראשון יוסבר באמצעות הפנינה הבאה:
'צריך לתת את המקסימום המינימלי.'
מבטא את תפיסת העולם 'הלינית' לפיה אנו רוצים להגיע למקסימום יעילות ופריון דרך הפיכת המטלות לקלות יותר וסביבת העבודה לנוחה יותר. נבצע זאת על ידי בניית תחנת עבודה שלא צריך ללכת בה מרחק רב או להתכופף, ונשאף לבטל כל פעולה מיותרת בתהליך.
בעולם הלין עובד שקל לו והוא מרוצה ומחייך הינו עובד יעיל ופורה !

'כדורגלנים הם אנשים חכמים, יש לנו ראש על המותניים.'
כאן מבטא הוגה הדעות הנערץ גישה לינית אופיינית לפיה שיפור תהליכי החברה יתבצע בדרך של רתימת החוכמה ויצירתיות של כל חברי הצוות לפתרון בעיות. אצלנו כל חבר צוות הינו שותף שווה ערך לחלוטין לכל סשן של פתרון בעיות. רבות מהבעיות שאנו פותרים במהלך היום יום בחוליות מקורן ברעיונות ויוזמה של אנשים בדרג נמוך מדרג מנהלי מחלקות (מתן גולד, קיקו וסהר הורביץ הם רק דוגמאות ליוצרי פתרונות כאלה) אם תשאלו אותי – חברה בה כל חברי הצוות משתתפים בשיפור תהליכי העבודה היא חברה בריאה ובדרך המלך.

'אין לי מה להוכיח והוכחתי את זה היום על המגרש.'
עוד פנינת חוכמה צרופה האוצרת בתוכה עולם לין שלם: המחבר אומר לנו בעצם שהמקום היחיד בו אנו נמדדים הוא המגרש עצמו ולכן חשוב והכרחי שנהיה במגרש. בעולם היצור 'המגרש' הינה רצפת היצור – איש לין אמיתי תמיד ילך ל'GEMBA' (אזור ההתרחשות) על מנת לחוות את התהליך ממקור ראשון, לדבר עם האנשים שמבצעים אותו בשגרה ולהבין אותו ברמה ששום ישיבה במשרד לא מאפשרת.

'קיבלנו 2 אדומים, שיחקנו עם 8 שחקנים, ועדיין הפסדנו.'
משפט זה מדגים היטב את ערך המדידה הבסיסי כל כך בגישת הלין: בבואנו לחקור בעיה נתנתק לגמרי מכל האמונות והתפיסות המקובלות ופשוט נלווה את התהליך תוך כדי מדידה ותיעוד שלו כבסיס להבנתו ושיפורו.

'ההתקדמות שלי בכדורגל הישראלי היא כמו אוניברסיטה – אתה מקבל תעודה בכיתה י', תעודה בכיתה יא' ותעודה בכיתה יב'.'
כאן נוגע ההוגה במה שהוא, קרוב ,לוודאי, ליבה של כל חברת לין מפוארת – היכולת לעסוק בשיפור מתמיד. חברת לין יודעת כי הסביבה העסקית שלנו דינאמית מאוד ולכן לא ניתן ליצר פתרון אופטימלי שיהיה תקף לפרק זמן אין סופי והחוכמה היא למעשה יצירת גישה של שיפור מתמיד (קאיזן בשפת הלין) וגמישות מחשבתית – תפעולית לצורך השגתו.

בחרתי לסכם על ידי כך שאומר כי אימוץ שיטת הלין בכל דרגי החברה ושלוחותיה יניב לנו יתרון תחרותי וערך מוסף בפני לקוחותינו ויאפשר לנו בתורנו להנות מפירות ההשקעה או בשפתו של אלון:
'אני מאחל לעצמי: בית על החוף, סירת מרוץ, אופנוע ים וב.מ.וו קבריולה, ושתהיה גם פיליפינית שתצחצח את נעלי האדידס שלי'

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם