הגדלת פרודוקטיביות ראשונית

הגברת הפרודוקטיביות כמתכון להצלחת העסק

רבות נאמר ונעשה בנושא שיפור הפרודוקטיביות בחברות, מפעלים וארגונים כיעד וכצעד חשוב לקראת התייעלות ארגונית ובמסגרת של מצוינות והגשמה. כדי ליצור הגברת פרודוקטיביות בארגון ישנו יותר מצעד אחד שניתן לעשות. חברות הייטק רבות שמות את נושא הפרודוקטיביות במרכז, ואילו חברות רבות לוקחות ממודל זה דוגמה אישית, והנושא עובר ומחלחל לחברות רבות ונוספות מכל התחומים. אחת הדרכים החשובות ביותר על מנת לבצע הגדלת פרודוקטיביות ראשונית ומידית היא דאגה לרווחת העובדים בחברה ושימת כוח האדם של הארגון במרכז החשיבות.

לבחירת כוח אדם והכשרתו ישנה השפעה ישירה ומכרעת על הפרודוקטיביות של הארגון ועל הסיכויים שלו לעמוד במשימות ולייצר מוצרים בטיב, באיכות, ובכמות הנדרשת. כיום לכל עסק או חברה בתחום מסוים ישנם מתחרים ולכן הצלחה ושגשוג אינם מובנים מאליהם כלל. כל עסק וארגון חייב לדאוג כל הזמן לשיפור מתמיד על מנת להישאר רלוונטי ולהשיג יתרון יחסי על שאר המתחרים. מנהלים רבים יודעים ומכירים בכך שעל מנת להגביר את הפרודוקטיביות יש ליצור זיקה חזקה בין העובדים לבין מקום העבודה, זיקה זו מושגת באמצעות תחושת השייכות והחשיבות של העובד כלפי הארגון. רבות נעשה על מנת לאפשר לעובדים ולעובדות ל"הרגיש בבית" במקום העבודה, אם זה על ידי טיפוח סביבת עבודה אסתטית, דאגה לתנאים מיוחדים, כמו חדר כושר במקום העבודה, דאגה לתנאי עבודה נוחים ומשופרים, מטבח זמין המציע אוכל בריא ומיוחד, קורסים, הכשרות מיוחדות ועוד.

השקעה במשאב האנושי

הנחת היסוד גורסת ששיפור במצבם הבריאותי והנפשי של העובדים, יחד עם הכשרה מתאימה, תחושת שייכות לארגון וסביבת עבודה תומכת יביאו למצב של הגברת הפרודוקטיביות. בכל מפעל, חברה או ארגון למנהלים ולבעלי תפקידים בכירים שונים יש את הסמכות והאחריות לקבל החלטות, ולכן יש בידיהם גם את האחריות הגדולה של יצירת זיקה ושייכות של כלל העובדים לארגון. לכן פיתוח והכשרה של מנהלים בכל הדרגים יביא עמו לפיתוח נכון ומדויק של כלל העובדים ופיתוח והכשרה של כלל העובדים יסייע להגדלת הפרודוקטיביות של הארגון. מסיבה זו חשוב לגייס כוח אדם מתאים לכל תפקיד בארגון וחשוב לא פחות להשקיע זמן ומשאבים במשאב האנושי על מנת להכשירו ולהפוך אותו לעובד טוב יותר ויעיל יותר.

במחקרים רבים נבדק ונמצא קשר ישיר בין מידת האושר של העובדים ובין מידת הפרודוקטיביות שלהם. מחקרים אלה הוכיחו מעל כל ספק שעובדים מאושרים יותר, הם פרודוקטיביים יותר. בנוסף עובדים מרוצים נוטים להישאר זמן רב יותר במקום העבודה, מה שמבטיח יציבות רבה. לכן חשוב לעשות ככל שניתן על מנת לדאוג לרווחת העובדים ולסייע להם להשתפר כחלק משיפור פני הארגון כולו. ישנן דרכים רבות ותוכניות מגוונות שמטרתן לסייע ולהגביר את המוטיבציה ואת שביעות רצונם של העובדים. עובדים בעלי תחושת גאווה ושייכות הינם טובים וחיוביים יותר, והם רואים את הצלחת הארגון כהצלחתם האישית. התייחסות שונה לעובדים והכשרות מתאימות ומדויקות בעלות נמוכה יחסית יכולות לשפר את הפרודוקטיביות והתועלת בצורה משמעותית. לכן כדאי וחשוב להשקיע במשאב האנושי.

חברת Lean Agile Israel מנוסה ומוכרת היטב במשק הישראלי. חברתנו מתמחה בהעברת סדנאות, הכשרות וקורסים למנהלים ועובדים. המשתתפים בסדנאות אלו יזכו לקבל כלים שיסייעו להם גם במקום העבודה וגם בחיים. נשמח ללוות ולהכשיר גם אתכם. לחצו כאן לסקירת כלל השירותים המוצעים על ידינו, או צרו קשר בטלפון – 04-6475444

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם