TEL : 04-6475-444 | E-mail : office@leanisrael.co.il

ניהול רזה - לין ישראל

מאמרים

הגורם האנושי במעבר לתעשיה חכמה

את התקדמות והתפתחות הטכנולוגיה אנו רואים לאורך עשרות ומאות השנים אחרונות וכעת אנו נמצאים בעיצומה של קפיצה משמעותית נוספת בטכנולוגיה דרך הפיתוחים, הסטרטאפים והיכולות החדשות. אם בעבר קצב ההתפתחות היה יחסית לינארי (בכל 100 שנים קפיצה טכנולוגית: מהקיטור, לסרט הנע למיחשוב) כעת אנו בתקופה של קצב התפתחות

מדוע Agile לא (בהכרח) מביא ל Business Agility

מתודולוגית ה agile הוצגה לעולם כבר ב 2001 לאחר שבעולם פיתוח התוכנה הבינו ששיטת ה waterfall המסורתית לא מתכתבת עם עולם של אי וודאות, לקוחות תובעניים וסביבה דינמית.

מדידה שמניעה שיפור מתמיד

תרבות מדידה משמשת כמראה לתרבות הארגונית של הארגון. ארגונים אשר אינם מעודדים למידה ושיפור מתמיד יבחרו להתמקד רק בהצלחות באירועים בהם מדדים מוצגים, ופחות יאפשרו למנהלים ולעובדים להתמקד בפערים ובמקומות בהם צריך להשתפר

ביג דאטה (Big Data)

אנו שומעים, קוראים ומדברים בלי הפסקה על ביג דאטה (Big Data) כחלק מהעידן החדש 'תעשייה 4.0'. מה משמעות המונח? למה הוא מתייחס? נקדים ונאמר שאין הגדרה אחת המוסכמת על כולם...

מנהל- אתה חזק כמו החוליה החלשה בצוות שאתה מנהל

חוזקם של חברי הצוות תלוי מאוד בטיב וחוזק הקשר בין חברי הצוות. אז מה זה אומר לנו בתור מנהלים?

האם ניתן למדוד 'תרבות' ?

האם נכון לחברה המבצעת שינוי כל-כך איכותי ומשמעותי להציג ROI? האם השינוי מסתכם רק בביצועים כלכליים? התשובה היא כן, ולא... הדרך הנכונה להתייחס לתועלות תהליך יישום של מצוינות היא בהצגת התועלות הכספיות שהושגו (החיסכון בעלויות) במקביל לפוטנציאל הצמיחה שהארגון בונה בהיותו גמיש (לדוגמא קיצור LT), בעל תהליכים רזים מצומצמי בזבוזים ועובדים הפעילים אקטיבית במינוף ביצועי הארגון.

עולים ? יורדים ? או נשארים ונהנים מהדרך באוטובוס למצוינות?

ארגונים רבים מחליטים לצאת למסע באוטובוס לעבר המצוינות, המסע טומן בחובו נסיעה בדרך חדשה, מגוונת, שונה - לפעמים בדרכי עפר, לפעמים בכביש מלא בפקקים, דרך הררית ומישורית, עם תחנות שונות להעלאת נוסעים ומקומות ישיבה שונים .

סוגי מנהיגות במעבר לתרבות Lean – מבט בהיסטוריה היפנית, בתורת ניהול ארגונים וביהדות

בניהול ארגוני לומדים רבות על סוגי מנהיגות הנדרשים לארגון במהלך חייו וצמיחתו ובעיקר במהלך הטמעת שינויים גדולים. אני מסכים ולכן אוהב מאוד את שיעור ההיסטוריה הקצר להלן מחברינו היפנים.

To IT or not to IT

אז החלטתם להטמיע מצוינות תפעולית בארגון. הקמתם צוותים והתחלתם בפעילות אינטנסיבית בכדי להוביל שינוי ולהטמיע תרבות בארגון. במקביל לפעילות הרבה, ברצונכם להטמיע מערכת לניהול ביצועים וזאת בכדי לעקוב אחר השינוי, לוודא כי אנו אכן מכוונים למקום הנכון...

שיפור תהליכים בחברת Fintech מובילה – Case Study

לפני כשנתיים, פנתה אלינו סמנכ'לית לפיתוח עסקי בחברה פיננסית צעירה ומתקדמת (Fintech) עם הרצון הלא מגובש להטמיע לין בארגון. כמו כל דבר טוב, השמועה על התפיסה הניהולית הזו הגיעה אליה מקולגה בארגון פיננסי אחר, היא קראה קצת והגיעה למסקנה שזה בדיוק מה שהארגון שלהם צריך. אבל... לין נתפסת כתפיסה ייצורית, שמתאימה למפעל

תגמול כספי - בעד או נגד?

ארגונים משקיעים מאמצים רבים בבניית מודל תגמול לעובדים אשר מושפע מהגישה כי כסף ובונוסים מניעים את העובדים. לפי מחקרים רבים נמצא כי שכר ותמריצים כספיים אינם גורמים לעובד להיות יעיל יותר או שבע רצון לאורך זמן.

הטמעת עקרונות ה-LEAN במחסנים ומרכזי הפצה

בעוד העקרונות וכלי ה-Lean כבר אומצו באופן נרחב בעשורים האחרונים בסביבות ייצור, השימוש שלהם בסביבה של מחסנים, מרלו'גים ומרכזי הפצה אומץ באופן איטי יותר. מסיבה זו, מנהלים ב-Menlo Worldwide Logistics, קליפורניה, ראו הזדמנות לשיפור התחרותיות שלהם על ידי אימוץ תפישת ה-Lean בתהליכי איחסון וקליטה (Warehous

תפיסת המצוינות – מה בין מצוינות תפעולית למצוינות ארגונית

תפיסת המצוינות – מה בין מצוינות תפעולית למצוינות ארגונית

5S - מה בין וולוו S80 לעקרונות ה 5S

5S הוא כמו ה'שאסי' של תרבות המצויינות. 5S המיושם נכון 'מרכיב' עליו את כל תרבות המצויינות והשיפור המתמיד ואת כל עקרונות, כלי ופילוסופיית ה Lean (ולעצם העניין כלל תורות השיפור המתמיד)

הנחה תמורת הזמנה בכמויות גדולות – אויב או ידיד

מי מאיתנו לא מכיר את המבצעים החמים בסופר? Submit 'קנה 2 וקבל את השלישי במתנה', 'קנה 4 פריטים קבל 40% הנחה'

עבודה סטנדרטית כמפתח למצוינות – תשאלו את בטהובן, שייקספיר והיוונים הקדומים...

קיימת נטייה לחשוב כי מתודולוגיית ה Lean החותרת למצוינות תפעולית ומצוינות ארגונית בחברות פותחה לראשונה במפעלי טויוטה. האמנם? במאה ה- 18 בטהובן הבין את משמעות העבודה הסטנדרטית.

הטמעת מערכות ERP לפי עקרונות הלין

יישום של מצוינות תפעולית באמצעות הטמעה של מתודולוגיית הלין הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות בארגונים שונים ובתחומים מגוונים. במקביל, ארגונים מעוניינים להטמיע מערכות ERP על כלל היתרונות שלהן.

Lean בבתי חולים ומוסדות רפואיים – על פי מרשם הרופא

לין בתחומי הבריאות – בתי חולים, קופות חולים ומוסדות רפואיים אחרים, עובד על פי אותם עקרונות של תפיסת הלין בארגונים, כאשר המטרה היא ליצור הסתכלות הוליסטית על התהליך על מנת למקסם את הערך ללקוחות. התוצאה היא שיפורים בשורה התחתונה הנשענים על תרבות של מצוינות, רמת שירות ואיכות טיפול גבוהים יותר למטופל לצד עלייה בשביעות הרצון וירידה בלחץ ובשחיקה אצל הצוות המטפל...

המפץ הגדול - Case study

לא מכבר פנה אלינו סמנכ'ל תפעול של חברה גלובאלית מובילה בתחומה וביקש את עזרתנו בניתוח EVSM וניתוח לביקושים ולמלאים, לבקשת מנכ'ל הקבוצה, איש Lean ותיק ומנוסה. לבקשתו, מיפוי ה- EVSM היה מתוכנן להתקיים תוך לוח זמנים צפוף עד לביקורו המתוכנן של המנכ'ל. מה שאף אחד מאיתנו לא ידע, זה איך הדברים הולכים להתפתח...

עקרונות Lean Product and Process Development

מעניין לבחון את הסוד מאחורי הצלחת טויוטה, חברה המשאירה הרחק מאחור את המתחרים. האם ל Sakichi Toyoda היה סוד סמוראי עתיק כאשר התחיל ביצור נולים אוטומטים? האם אלו המומחים שיש להם? מכונות ומחשבי-העל החדישים ביותר? האמת היא למעשה הרבה יותר פשוטה...

Lean Startup – לא רק לחברות הזנק!

כל מי שעובד בחברה גדולה יודע שאין רחוקה מהמילה startup לתאר את ההתנהלות הפנימית בארגון. עם זאת, בעולם של ימינו, חברות בשלות מאמצות את עקרונות ה Lean SU על מנת לשמור על כושר תחרות גבוה. דוגמא מצוינת לאימוץ עקרונות ה Lean SU בחברה ותיקה היא חברת ...

הגענו ליעד! מה בין WAZE ללוחות בקרה ?

מתי בפעם האחרונה נסעתם ליעד כלשהו או אפילו הביתה בלי להפעיל Waze? כנראה שמזמן, וזה לא סתם, Waze היא אפליקציית הניווט ודיווחי התנועה החברתית הגדולה בעולם, אשר עשתה מהפך בצורה בה אנו נוסעים ממקום למקום. האפליקציה מציעה לנהגים מסלול נסיעה באמצעות שימוש במידע עדכני המגיע מהמשתמשים בזמן אמת.

כבוד לעובד – עמוד התווך הנשכח של הלין

פילוסופיית הלין עומדת על שני עמודי תווך מרכזיים – כבוד לאדם ושיפור מתמיד. בעוד שלשני יש מגוון כלים, אשר מובילי לין יודעים לספר עליהם מתוך שינה, הראשון קשה יותר להגדרה ויישום. רוב המנהלים מתרגמים כבוד לאדם כהתעניינות בשלומו ושלום משפחתו של העובד, נימוס והקשבה – הכל נכון, אך האם זו המהות של לתת כבוד?...

'פשוט לא להאמין'

.. נושא המאמר מפריע למנהלים, מוריד את מידת האפקטיביות של הארגון אותו הם מנהלים, גורם להם לקחת החלטות שגויות ועוד מרעין בישין.. נושא המאמר הוא קיבעון. או בעברית מדוברת- 'ככה זה היה תמיד'

הגברת הראשונה של ההנדסה המודרנית

אנו רגילים לחשוב על עולם הניהול בכלל ועולם הניהול הרזה בפרט כעל עולם גברי מאוד. ניהול רזה אינו תחום חדש וכידוע לכל, מקורו ב Toyota production system של חברת טויוטה, ועקרונות Just in time של פורד אך ישנם אבות ואימהות נוספים שבפועלם תרמו לפיתוח השיטה

יישום פילוסופיית ה Lean בתחום השירות

תפישת ה Lean שהתבססה במשך שנים בארגוני ייצור, התקבלה בחשדנות ע'י תחום השירות. מנהלים קטלגו את התפישה כמצוינות תפעולית בייצור ולכן הניחו כי היא אינה רלוונטית לעולם שלהם. משפטים כמו 'אנחנו לא מפעל' או 'אצלנו אין פס ייצור' נשמעו לא מעט

נימאוואשי - שיטת עבודה

נימוואשי, ביטוי ביפנית, שמשמעותו הוא תהליך פורמלי להנחת יסודות עבור שינוי או פרויקט בצורה שקטה. נימוואשי הוא אלמנט חשוב ביותר בניהול שינוי וביצועו בצורה נכונה הוא לעיתים גורם מכריע בהתנהלות הדברים

הכשרת מובילי אירועי Kaizen

Kaizen פירושו שינוי לטובה והוא יושב בבסיס התפיסה של מתודולוגיית ה Lean management. ארוע Kaizen (Kaikaku) הינו אחד מכלי הLean הנפוצים בשימוש שכן הוא אירוע ממוקד ותחום בזמן המשלב התכנסות של צוות עובדים מולטי דיסציפלינארי אשר מתנתקים מהעבודה השוטפת וממוקדים בקידום פתרון בעיה או ייעול תהליך עבודה

Shu-Ha-Ri כאסטרטגיית למידה

שוּ‏-הא-רי הוא רעיון המתאר 3 שלבי למידה של יכולת. מקור השם הוא באמנויות הלחימה היפניות (ובעיקר מאייקידו), שם הוא מתאר את שלבי למידת התנועות עד לדרגה של אמן. Shu מבוסס על הידע המסורתי, הבסיס, היסודות והכללים. בשלב זה על התלמיד למלא באופן מוחלט אחר הוראותיו של מקור יחיד. הוא מתמקד באופן הביצוע של המשימה, ואינו דואג יותר מדי למשמעות של הנעשה. עליו להתנסות ברמה בסיסית בדרך אותה הוא מלמד, ולא לחקור או להשוות אותה לדרכים אחרות.

התנהגות המונעת מאמונות והוליסטיות

ההחלטות הטובות ביותר מתקבלות, כאשר ישנו ידע ומודעות לאלמנטים השונים של המערכת, כיצד אלמנטים אלה מתחברים ומהם התוצרים של המערכת. חשיבה הוליסטית היא עיקרון מנחה במצוינות עסקית, אשר קושר יחד את כל העקרונות האחרים. חשיבה הוליסטית משפרת את ההבנה בכך שהיא מלמדת אותנו לראות את המערכת כמכלול, כולל אלמנטים הנקראים לעתים תת-מערכות. במציאות, רוב הדברים קשורים למשהו אחר בסביבה משתנה.