פרודקטיביות של ארגון

חשיבותו של ארגון פרודוקטיבי שמתפקד ביעילות

כל ארגון, חברה או עסק, שואפים לפעול לעבר מטרה או רצון משותף בצורה יעילה, חלקה והרמונית. כל מנהל מצפה מעובדיו לתת בכל יום 100% מעצמם, אולם יחד עם זאת במציאות היום יומית, בתנאים של שוק משתנה במהירות וגורמים שאינם בשליטתנו הדברים אינם כך, ובעצם עד שזה לא מגיע לידי שלמות, יש לנו מקום ללמידה ולשיפור תמידיים.

כדי להוביל עובד או עובדת לתרום את המקסימום שביכולתם, חשוב ליצור סביבת עבודה שמעודדת הפריה הדדית יצירתיות וגיבוש בין חברי הצוות. כיום מקובל לבנות משרדים בשטחים פתוחים וגדולים, כאשר לכל עובד יש את הפינה שלו, והוא יכול לעבוד ולהתקדם כאשר זה נדרש, אך בוא בעת הוא גם לא לבד, ומוקף בחבריו לצוות או לעבודה. באופן זה ניתן לדבר, להיפגש, להתייעץ ולהעביר מידע בצורה שוטפת ויעילה, אך גם לעבוד בפרטיות וללא הפרעה בעת הצורך. בכל חברה מודרנית כיום ישנו חלל מרכזי או לובי, המעודד מפגשים ואינטראקציות בין עמיתים לעבודה. במקומות מסוימים ישנם אפילו מטבחים ייעודיים לשם כך, הכוללים – פינות קפה, סלסילות של פירות, ירקות, מאפים ועוד. בנקודות אלו יכולים העובדים לנוח לרגע, לשבת עם עמיתים על כוס קפה, להתייעץ ולהפרות זה את זה.

כיצד לעודד פרודוקטיביות בארגון?

דרך נוספת וחשובה לאפשר צמיחה וליצור תחושת שייכות, היא לעודד עובדים לראש גדול, לתחושת אחריות ועצמאות בעבודה. פעמים רבות יצירתיות ותפוקה מוגברים, הם כתוצאה מיכולתו של עובד לתרום מעצמו בכוחות עצמו, וכתוצאה מכך שיש לו את הידע והביטחון בכך שדעתו נחשבת ושהוא אכן חלק חשוב במערכת. אלו דברים קטנים אומנם, אך הם מאוד חשובים לאדם שבתוך הארגון. בנוסף קשה לאדם ליצור, להשתחרר או לחשוב מחוץ לקופסה, בתוך מסגרת מלחיצה או מגבילה.

יצירת מקום עבודה ואווירה מעודדת פרודוקטיביות הן מהחשובות ביותר, על מנת לאפשר לארגון להתייעל ולהציע ללקוחות מוצר או שירות מהטובים ביותר בתחומו. כיום ארגונים רבים, מנהלים בכירים וכמו-כן מחלקות לניהול משאבי אנוש, מבינים את חשיבות ההשקעה שבמשאב האנושי. מסיבה זו, הם מוכנים להשקיע זמן ומשאבים רבים, על מנת ליצור גיבוש, תחושת שייכות וגאווה של העובדים במקום העבודה. עובדים מסופקים, מגיעים לעבודה עם אנרגיות חיוביות ועם מרץ לתת מעצמם. כך כולם יוצאים נשכרים ומורווחים. זהו כדור שלג שמאפשר פרודוקטיביות של ארגון, ובתורו ארגון רווחי יותר, שיכול להחזיר חלק מהרווחים וגם להשקיע יותר בכוח האדם, ומכאן חשיבותו.

כיום ישנן מספר חברות המתמחות במתן סיוע חיצוני לעסקים, ארגונים ומפעלים, במטרה לסייע להם ולהכשיר כוח אדם מתאים, כך שהעובדים בארגון יוכלו להיות יעילים יותר ופרודוקטיביים. חברת לין אג'יל ישראל – Lean Agile Israel  מתמחה בהתייעלות, הגדלת האפקטיביות, ושיפורים מתמידים אל מול דרישות השוק והמתחרים. מובילי המצוינות בחברה יוכלו לייעץ ולכוון אתכם כך שכל עובד ועובדת מההנהלה הבכירה ועד רצפת הייצור, ירגישו תחושת שייכות וגאווה ובכך התפוקה והיעילות של כל הארגון תגיע לשיאים חדשים. חברת לין אג'יל ישראל מתמחה בנוסף במתן קורסים והכשרות, פרונטליים והיברידים-אג'ילים, לפי צורכי העובדים בחברה ובהתאמה אישית. נשמח ללוות ולהכשיר גם אתכם. לחצו כאן לסקירת כלל השירותים המוצעים, או צרו קשר בטלפון – 04-6475444

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם