נפטר מר איג'י טויודה

אתמול, 17 ספטמבר 2013, נפטר מר איג'י טויודה, מהאבות המייסדים של חברת טויוטה, מדום לב בעיר טויוטה שביפן והוא בן 100.

מר טויודה נולד ב- 12 ספטמבר 1913, בעיר Nagoya, יפן. הוא קיבל תואר בהנדסת מכונות מאוניברסיטת טוקיו בשנת 1936 ובאותה שנה הצטרף אל חברת 'טויודה מכונות אריגה בע'מ'. שנה לאחר מכן, מר טויודה עבר לחברת הבת החדשה שהוקמה באותה שנה על ידי בן דודו קיצ'ירו טויודה אשר החלה באתגר של ייצור רכבים, וזוהי חברת 'טויוטה מוטור' אשר אנו מכירים
כיום כ- Toyota Motor Corporation) TMC).

מר איג'י טויודה בילה את שנות הקריירה המוקדמות שלו בפעילויות ייצור ובפיקוח על פעילויות ברצפת הייצור, כגון מכונאות ותכנון הייצור. הוא מונה לדירקטור בשנת 1945, סגן נשיא ב- 1960 ולנשיא החמישי של יצרנית הרכב Toyota בין 1967-1982, ומילא תפקיד זה הכי הרבה שנים בהיסטוריה של החברה. בשנים אלו עוצבה טויוטה כחברה בעלת שיטות הייצור המתקדמות והיעילות בעולם, ובתקופתו התגברה טויוטה על האתגרים ההנדסיים אשר הובילו את טויוטה לחדירה והצלחה בשוק האמריקאי.

ב- 1982 הוא מונה לתפקיד יו'ר Toyota Motor Corporation ומילא תפקיד זה עד 1992. בתקופה זו הוא הוביל את החברה להחלטה אשר נראתה כבלתי אפשרית באותה עת, הקמת מותג היוקרה Lexus. לאחר מכן, שימש כיו'ר כבוד של החברה עד לשנת 1999, ולאחר מכן ליועץ של כבוד לדירקטוריון החברה.

הערכים אשר נטע מר טויוטה בחברה, של יעילות, אחריות אישית לאיכות והלקוח תמיד ראשון, מהווים גם היום מגדלור לפיו כל אנשי טויוטה בעולם פועלים בכל יום.

יהי זכרו ברוך.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם