אירועי קייזן – Kaizen

המושג Kaizen לקוח מהשפה היפנית ומשמעותו המילולית היא 'שינוי לטובה'.
המושג מתייחס למהות פילוסופיית הLean ומתאר תרבות של ארגון רזה בו שיפורים קטנים מתבצעים כל הזמן ע'י כלל העובדים ועל בסיס זה יוצרים פילוסופיה של שיפור מתמיד.

מכאן ש'אירוע Kaizen' או 'Kaizen Blitz' הוא אירוע מאורגן לביצוע שינוי לטובה.
אירוע Kaizen הוא מאמץ לשיפור שמשמש כ'קפיצה' עבור הארגון במימוש החזון המשתקף בשרשרת הערך הארגונית ותומך במיקוד המערכת במקסימום ערך ללקוח.
אירוע Kaizen הוא כלי תומך במאמצי הטמעת תרבות המצוינות שבבסיסה מתודולוגית ה – Lean ומהווה תשתית להצפה, ניתוח, סילוק וצמצום של בזבוזים, עומס יתר וחוסר איזון בזרימה.
את אירוע ה Kaizen מוביל צוות מולטי-דיסציפלינארי משימתי שמורכב מאנשים (8-12 בד'כ) מהשטח ומתכנס למספר ימים בניתוק מוחלט מהעבודה השוטפת לצורך פתרון בעיה קריטית לארגון.

הצוות מוביל את האירוע על בסיס מתודולוגיה ברורה ומונחית ביצועים בעלת 4 שלבים:

  • הכנה והתארגנות
  • בניית צוות משימתי מוצלח
  • ביצוע Kaizen ממוקד ומוטה עשיה (Bias for Action)
  • מעקב ובקרה (Post Kaizen)

קיימים 4 סוגים של אירועי Kaizen כתלות בהגדרת הבעיה בה מתעסקים.

בכל אחד מהסוגים, לאורך האירוע כולו יקפיד הצוות על דבקות בעקרונות מנחים שיובילו להצלחתו:

  •  Bias for Action – עשה עשה עשה
  • הסטנדרט של היום הינו הבסיס לשיפור של מחר
  • טיפול בסיבות השורש ולא בסימפטומים
  • השתתפות פעילה, פתיחות ועבודת צוות
  • השיפורים לא יודעים גבולות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם